miercuri, 14 iulie 2021

In Bucatarie: Smoothie si Porridge

 Hello,hello!

Astazi poposim in bucatarie si vreau sa va impartasesc retetele mele de smoothie si porridge cu lapte vegetal.

De ce lapte vegetal? Pentru ca de fiecare data cand consum lapte normal ma balonez si nu ma simt prea bine. Asa ca evit sa il consum ca atare. De aici incepa cautarile mele in aria laptelui vegetal perfect si desi am incercat cateva, nu am reusi sa le testez pe toate 😅.


Ultimele intrate in bucataria mea sunt variantele de lapte vegetal Naturli Soya Drink si Naturli Oat Zero.


Naturli Soya Drink are un usor gust de vanilie si e facut din soya din cultura organica. Mie imi place si pentru ca se spumeaza destul de bine cu mixerul de frape chiar daca nu e varianta "Barrista" :-). 

Ingredientele produsului: Apă, boabe de  SOIA* decorticate (10%), orez*, alge Lithothamnium calcareum, aromă naturală  de vanilie, sare de mare. *ingredient din agricultură ecologică.



Asadar in retetele de astazi am folosit aceste 2 variante.

Laptele vine ambalat in cutii de carton cu dop, iar dupa desfacere trebuie tinute la frigider.


Smoothie cu afine si banana (un titlu foarte original 😂)

Ingrediente (pentru un pahar de 330 ml de smoothie🤫):

-o mana de afine congelate (aprox. 150 gr)

-jumatate de banana coaptă bine 

-cateva cuburi de gheata 

-jumatate de pahar de lapte vegetal de soia Naturli (aprox. 115 ml) (sau alt tip de lapte vegetal Naturli dupa preferinta voastra)


Totul mixat în blender și gata smoothie-ul. La final eu i-am mai adaugat 2 cuburi de gheață sa fie rece pentru mai mult timp.



Voi ce combinatii reusite aveti pentru smoothie?


Porridge cu fructe (terci de ovaz cu fructe)

Ingrediente:

- o cana de lapte vegetal Naturli Ovaz (sau alt tip de lapte vegetal Naturli, in functie de preferinta voastra)

-2 linguri cu varf fulgi de ovaz. Eu îi prefer pe cei de la Fortin pentru că se inmoaie mai repede

-indulcitor dupa preferinta (sirop agave, miere, stevia sau deloc)

-fructe (banane, mere, piersici, caise, ce va place voua 🤪)

-optional o lingurita de seminte de chia

-optional scortisoara (eu o folosesc doar iarna 😅).


Mod de preparare:

Puneti la foc potrivit intr-un ibric/crăticioară laptele si fulgii de ovaz (si semintele de chia daca aveti).

Amestecati destul de des pana totul se ingroasa si incepe să fiarba. In functie de preferinte il puteti lasa mai moale sau fierbeti pana se ingroasa.

Inainte de a il turna in castron/farfurie adaugati indulcitorul si amestecati-le.


Ornati cu scortisoara si fructe. Va sfatuiesc sa lasati un pic amestecul sa se odihneasca si raceasca inainte de a adauga fructele.


Acestea sunt 2 din retetele pe care eu le fac destul de des.

Voi la ce folositi laptele Vegetal?